Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Poprzez Niepodległą (projekt eTwinning)

 

O projekcie

Członkowie projektu: nauczyciele i uczniowie ze wielu miejscowości w Polsce.
Założeniem projektu jest stworzenie wirtualnego przewodnika po miejscowościach w Polsce.
Wspólne świętowanie rocznicy odzyskania niepodległości (tworzenie i wysyłanie kartek z życzeniami).
Opracowanie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”

 

Cele

- Zdobycie wiedzy na temat niepodległości Polski.
- Przypomnienie faktów historyczne związane z drogą Polaków do niepodległości.
- Kształtowanie postawy patriotycznej.
- Napisanie życzeń lub dedykacji
- Uwrażliwienie na piękno naszego kraju.
- Przyrost wiedzy i umiejętności z zakresu korzystania z zasobów dostępnych w internecie
- Budzenie i rozwijanie współpracy między uczestnikami projektu
- Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie
- Dzielenie się wiedzą za pośrednictwem nowoczesnych technologii TIK
- Wzrost kompetencji informacyjno - komunikacyjnych uczniów i nauczycieli

 

 

Plan pracy

Wrzesień:
1. Kooperacyjny plan projektu– przydział zadań.
2. Skąd jesteśmy? – zamieszczenie szkół partnerskich na mapie.
3. Przedstawienie swoich szkół. 
4. Wideokonferencje – powitanie partnerów,
5. Opracowanie i wybór logo projektu - głosowanie.
Październik:
1. Opracowanie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”
2. Opracowanie wirtualnego przewodnika po swojej miejscowości.
Listopad:
1. Wykonanie papierowej kartki z okazji rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Stworzenie galerii kartek.
2. Wysyłanie kartek z życzeniami 
3. Wspólne pracowanie kalendarium związanego z drogą Polski do odzyskania niepodległości 
4. Fotorelacje ze szkolnych obchodów 100 Rocznicy Odzyskania Niepodległości
Grudzień:
1. Opracowanie wirtualnego przewodnika „Poprzez Niepodległą” 
2. Opracowanie quizu historycznego Utworzenie banku pytań i odpowiedzi.
3. Quiz online.
Styczeń:
1. Podsumowanie (ewaluacja projektu,udostępnienie wypracowany materiałów).

 

Rezultaty

- Wzrost zainteresowania wydarzeniami historycznymi.
- Zdobycie wiedzy na temat niepodległości Polski.
- Poznanie aktów historyczne związane z drogą Polaków do niepodległości.
- Zwiększenie kompetencji informatycznych dzieci i nauczycieli.
- Przyrost wiedzy i umiejętności z zakresu korzystania z zasobów dostępnych w internecie.
- Czerpanie radości z wykorzystywania technologii podczas działania w projekcie;
- Stworzenie gotowych materiałów dla nauczycieli (kalendarium, baza pytań do quizu i quiz, poradnik):
Stworzenie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”
Przygotowanie kalendarium związanego z drogą Polski do odzyskania niepodległości - materiału dla nauczycieli i uczniów.
Quiz historyczny wiedzy o drodze Polski do odzyskania niepodległości
Wirtualny przewodnik „Poprzez Niepodległą” (w wersji tekstowej i multimedialnej).

 

Propozycja logo uczniów klasy VIII Szkoły Podstawowej w Kleszczelach:

 

 

Kartki wykonane przez uczniów klasy VII: