Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

   

 


 

NAJLEPSI UCZNIOWIE

SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KLESZCZELACH W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

     Klasa 1

1. Hanna Koc

2. Mariola Micewicz

3. Gabriela Misiuk

4. Dominika Wiercińska

 

     Klasa 2

1. Krzysztof Lipiński

2. Michał Nikitiuk

3. Szymon Noskowicz

4. Aleksandra Iwona Polak

5. Bogdan Pukalewicz

 

    Klasa 3

1. Judyta Chmielewska

2. Zofia Czykwin

3. Aleksandra Gawryluk

4. Maria Piórkowska

 

   Klasa 4

1. Nikola Haponiuk śr. 5,27 zachowanie wzorowe

2. Karolina Bienias śr. 5,09 zachowanie wzorowe

 

    Klasa 5

1. Ewa Kirdylewicz śr. 5.15 zachowanie wzorowe

2. Julia Pszczołak śr. 4,75 zachowanie wzorowe

 

    Klasa 6

1. Julia Kasjaniuk śr. 5,08 zachowanie wzorowe

2. Szymon Chmielewski śr. 5,0 zachowanie wzorowe

3. Omran Hassoun śr. 5,0 zachowanie wzorowe

4. Anna Micewicz śr 5,0 zachowanie wzorowe

5. Natalia Budkiewicz śr. 4,92 zachowanie wzorowe

6. Maria Magdalena Czykwin śr. 4,75 zachowanie wzorowe

7. Martyna Radzikowska śr. 4,75 zachowanie bardzo dobre

 

     Klasa 7

1. Gabriela Młodzianowska śr. 5,14 zachowanie wzorowe

2. Aleksandra Roszczenko śr. 5,14 zachowanie wzorowe

3. Magdalena Chilkiewicz śr. 5,0 zachowanie wzorowe

4. Patrycja Polak śr. 4,93 zachowanie wzorowe

 

    Klasa 8

1. Natalia Sidoruk śr.5,3 zachowanie wzorowe

2. Amelia Maria Dermiaha śr. 5,3 zachowanie wzorowe

3. Olga Pawłowicz śr. 5,3 zachowanie wzorowe

4. Maja Noskowicz śr. 5,2 zachowanie wzorowe

5. Aleksandra Misiuk śr. 5,05 zachowanie wzorowe


Informacja

Kontynuowane są letnie wyprawy ze Skype in the Classroom podczas wakacyjnych miesięcy! Zapraszamy wszystkich, którzy będą spędzać lato w domu, na Teams w każdą środę o 18:30. Szczegóły oraz pamiątkowy dyplom do pobrania w zakładce "Projekty i innowacje" oraz na Teams w grupie "Skype in the Classroom".

 


 

   Drodzy Uczniowie, Rodzice i Nauczyciele!

   Z ogromną radością dzielimy się informacją z ostatniej chwili, iż Szkoła Podstawowa w Kleszczelach otrzymała prestiżowy tytuł „Szkoła w Chmurze Microsoft”.

   Na ten sukces pracowali nauczyciele i uczniowie naszej szkoły, dokonując natychmiastowej transformacji zajęć prowadzonych w szkole do chmury Microsoft i wykorzystując Office 365 podczas zdalnego nauczania w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

   Dziękujemy za to szczególne wyróżnienie i uznanie dla Microsoft dla Edukacji Polska!

                                                                                                 
                                                                                                          Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kleszczelach


 

 

 


 

   Udało się! Po raz drugi będziemy #SuperKoderami! Od września ruszamy z zajęciami, @Fundacja Orange pomoże nam uczyć programowania. 

   #SuperKoderzy to program edukacyjny Fundacji Orange. Jest przeznaczony dla uczniów klas 4-8, w tym dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W czasie cyklu zajęć prowadzonych na lekcjach poszczególnych przedmiotów uczniowie poznają podstawowe zasady programowania, jednocześnie wykonując zadania zgodne z podstawą programową danego przedmiotu.


 

Ankieta Rady Europy dla rodziców "Edukacja o Cyfrowym Obywatelstwie" 

 

Szanowni Państwo,


    Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI) zaprasza do udziału w internetowej ankiecie przygotowanej przez Radę Europy. Analiza wyników uzyskanych z ankiety ma wesprzeć Radę Europy w opracowaniu narzędzi i materiałów, które najlepiej odpowiedzą na potrzeby rodziców i ich dzieci w zakresie edukacji na temat cyfrowego obywatelstwa.

 

    Dzieci nie rodzą się cyfrowymi obywatelami, a rodzice nie zawsze mają czas i wystarczającą wiedzę, aby im towarzyszyć w aktywnościach online i być ich przewodnikami na drodze do stawania się odpowiedzialnymi cyfrowymi obywatelami. Zwłaszcza teraz może to być szczególnie trudne, gdy podczas pandemii COVID-19 dzieci spędzają więcej czasu online, a rodzice starają się godzić obowiązki związane ze swoją pracą i nauką dzieci.

 

    Aby lepiej poznać potrzeby rodziców w zakresie edukacji medialnej dzieci Rada Europy przygotowała ankietę "Edukacja o Cyfrowym Obywatelstwie", która adresowana jest do rodziców i opiekunów dzieci w wieku do 18 r.ż. Badanie to zostało przygotowane nie tylko w celu poznania ich opinii na temat Cyfrowego Obywatelstwa. Ankieta ta daje także możliwość refleksji nad tym, jak dobrze znamy aktywności online naszych dzieci, jakie
zasady (i czy w ogóle) ustalamy z dziećmi w zakresie korzystania z technologii cyfrowych, a także nad wyzwaniami, jakie stawia przed nami edukacja naszych podopiecznych podczas pandemii COVID-19. Po przejściu przez wszystkie pytania w badaniu, uczestnik dowie się czy w cyfrowym świecie swoich dzieci jest raczej typem "rozbitka", "odkrywcy", czy może "żeglarza"?

 

    Ankieta prowadzona jest wśród rodziców i opiekunów w państwach europejskich. Przygotowana została w kilku wersjach językowych. Adaptacja wersji polskiej została przygotowana przez Państwowy Instytut Badawczy NASK (koordynatora PCPSI) w porozumieniu z Radą Europy.

 

    Ankietę można wypełniać do 18 czerwca br. Dane zbierane w tym badaniu są anonimowe i będą wykorzystywane wyłącznie do celów edukacyjnych. Ankieta składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmie ok. 10-15 min.

Link do ankiety 

  


 

 


 

Projekt "Lekcja: Enter"

Strona projektu

List od Ministra Edukacji Narodowej  

 


 

Informacja Podlaskiego Kuratora Oświaty

w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek.

Informacja jest dostępna na stronie internetowej urzędu pod adresem:

https://informator.kuratorium.bialystok.pl/wykaz.aspx

 

 


 

Informacja Wojskowej Komendy Uzupełnień w Bielsku Podlaskim o ofercie edukacji wojskowej skierowanej do uczniów szkół ponadpodstawowych

Odziały Przygotowania Wojskowego - komunikat prasowy

 


 

Drodzy Rodzice!

 

      W związku z trudną sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa i koniecznością kształcenia na odległość specjaliści Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Hajnówce przygotowali   na stronie internetowej Poradni  materiały, które mogą być pomocne w opiece, wychowaniu i edukacji Waszych dzieci. Dotyczą one między innymi: pomocy dzieciom w radzeniu sobie z lękiem,  wspierania osób z niepełnosprawnością , zagrożeń cyberzaburzeniami w dobie koronawirusa.

      Wśród materiałów można znaleźć również propozycje  zabaw stymulujących rozwój psychoruchowy dzieci w warunkach domowych, itp.

Udostępniamy je na stronie internetowej naszej poradni (w zakładkach – „Aktualności”, „Publikacje”)  pod adresem e- mailowym: http://www.poradniahajnowka.hekko.pl/

 

Życzymy dużo zdrowia, sił i wytrwałości.

Dyrektor i pracownicy PP – P w Hajnówce.


 

Szanowni Państwo,

 

          Podejmując się organizacji ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców", która uzyskała honorowy patronat Ministra Edukacji Narodowej, nie spodziewaliśmy się wystąpienia zagrożenia, z którym dziś wszyscy się mierzymy. Kierując się poczuciem odpowiedzialności dostosowaliśmy naszą inicjatywę do warunków, w których funkcjonujemy od kilku tygodni, i w których zapewne będziemy musieli żyć w nadchodzących dniach i tygodniach. Bezpośrednio po podjęciu decyzji o zawieszeniu zajęć szkolnych przekształciliśmy naszą akcję tak, by wesprzeć proces domowej edukacji dzieci. W każdą środę i każdy piątek na naszej stronie www.crl.org.pl publikujemy darmowe materiały dla rodziców do wspólnej nauki z dziećmi. Nasze działanie spotkało się z olbrzymim zainteresowaniem ze strony samych rodziców, którzy chętnie korzystają z treści, które przygotowujemy. Zależy nam na tym by jak największe grono dzieci mogło skorzystać z naszej inicjatywy.

 

            W związku z powyższym zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą o zamieszczenie na stronach internetowych i w mediach społecznościowych Państwa gmin informacji o darmowych materiałach dla rodziców. W załącznikach przesyłam krótki tekst do zamieszczenia wraz z grafiką. Przesyłam również link do filmiku o akcji "Dzieci uczą rodziców", który również można zamieścić. Szczególnie proszę o przekazanie w miarę możliwości informacji o materiałach edukacyjnych podległym jednostkom, ale także pracownikom, którzy mając małe dzieci mogliby skorzystać z przygotowywanych przez nas zadań. Na naszej stronie czeka już ponad 50 zadań do pobrania i wykonania.

 

Z góry dziękuję za spełnienie powyższej prośby.

 

Bezpośredni link do materiałów:

https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/

 

Link do filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=wck8n_rGpSY

 

Z wyrazami szacunku,

Dawid Wiejata

koordynator ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców"

 

 


 

Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej dla dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych w zakresie profilaktyki zdrowotnej w związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa.

Rekomendacje (do pobrania pdf)

Wykaz przepisów (pdf)

 

 

 


 

Dzień Bezpiecznego Internetu 2020

 

    W ramach tegorocznej akcji Dzień Bezpiecznego Internetu dn. 21 lutego 2020 r. uczniowie kl. IV - VIII uczestniczyli w zorganizowanym po raz pierwszy w Polsce webinarium dla uczniów, poświęconemu prywatności i bezpieczeństwu w internecie. Prelegentką była trenerka, autorka materiałów edukacyjnych oraz dziennikarka p. Izabela Meyza, która w ciekawy i przystępny sposób przedstawiła uczestnikom niebezpieczeństwa związane z codziennym korzystaniem z sieci oraz przykłady bardziej świadomego dbania o swoje dane. Wszyscy uczestnicy otrzymają stosowne certyfikaty od eTwinning i FRSE.

 

 

 

 W ciągu tygodni poprzedzających webinarium większość uczniów klas IV - VIII ukończyła wybrane, dostosowane odpowiednio do różnych grup wiekowych, kursy e-learningowe o bezpieczeństwie w sieci na platformie Edu.fdds (Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę).

 


 

 

Aplikacja Prymus – wyniki ucznia jest dedykowana rodzicom (możliwość dodawania wielu dzieci) i uczniom korzystającym z dziennika elektronicznego autorstwa Centrum Informatyki ZETO S.A. Aplikacja współpracuje także z dziennikiem elektronicznym Podlaskiej Platformy Edukacyjnej.

Aplikacja służy do wygodniejszego korzystania z danych o uczniach na urządzeniach mobilnych. Zapewnia dostęp do istotnych informacji związanych z przebiegiem nauczania m.in. do frekwencji, ocen, planu lekcji, kalendarza, wydarzeń, komunikatów oraz automatycznych powiadomień.

Aplikacja Prymus – wyniki ucznia została wyposażona w najnowsze technologie w zakresie bezpieczeństwa dostępu do danych oraz otrzymywania natychmiastowych powiadomień. Dzięki zastosowanym technologiom aplikacja stwarza jeszcze lepsze warunki do współpracy na linii szkoła-rodzic-uczeń. Jest prosta, wygodna i intuicyjna w obsłudze. 

Ze skróconym opisem funkcjonalności nowej aplikacji można zapoznać się tutaj.

Dostęp do aplikacji Prymus na urządzenia mobilne można uzyskać od wychowawców klas lub administratora e-dziennika po zakończeniu ferii zimowych.

 


 

Gratulacje dla zwycięzców konkursu kodowania English Class Code Combat zorganizowanego w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania 2019. W konkursie wzięło udział 98 uczestników z Hiszpanii, Polski, Słowacji i Turcji. Wśród uczniów, którzy ukończyli zadanie, znalazło się troje naszych piątoklasistów.

  


 

     Dnia 27 grudnia 2019 r. uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej w Kleszczelach wyjeżdżali z wizytą do zaprzyjaźnionej Szkoły Średniej w Dmitrowiczach na Białorusi. Grupa nasza obejrzała przedstawienie teatralne Ekspres Noworoczny ,,Błękitna strzała” w Brzeskim Państwowym Wojewódzkim Centrum Twórczości Młodzieży. Zwiedziliśmy obronną Basztę Kamieniecką, którą zbudowano w XIII wieku. Uczestnikami wyjazdu byli uczniowie kl. VII: Magdalena Chilkiewicz, Magdalena Nesteruk, Marcin Wowczyk i kl. VIII: Adrian Biszczuk, Maja Paulina Hubert, Natalia Sidoruk. Opiekunami byli: Pani Anna Salińska-Szymczuk, Pani Antonina Leonkiewicz, Pan Edward Terebun, Pan Sławomir Treszczotko.

 


 

Wniosek w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej

Część wniosku  dotycząca Dyrektorów Szkół, Kierowników Jednostek Organizacyjnych typu MGOPS/MGOK/GOPS/MOK/GOK/CKSiR, etc  (Jednostki wypełniające zadania związane z pomocą społeczną i kulturą), Prezesów Spółek Komunalnych, Kierowników innych Jednostek Organizacyjnych, etc   do przekazania do właściwych miejscowo i nadzorowanych przez Gminę Organów  Jednostek Organizacyjnych:

Dyrektor Szkoły/ Kierownik Jednostki Organizacyjnej/Prezes Spółki Komunalnej, etc inne Jednostki nadzorowane przez Gminę*

- Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2018.1025 t.j. z dnia 2018.05.29)

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny  za pomocą uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu - adresu e-mail !

Od:

Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego

ul. Kruczkowskiego 4b lok. 13

00-412 Warszawa

Wniosek w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej

i odrębna Petycja - w jednym piśmie – na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP

Preambuła Wniosku :

przekazując na państwa ręce niniejszą petycję, pragnę zwrócić uwagę na zagadnienie transformacji cyfrowej obrotu jak zachodzi w całej gospodarce. Pragnę przy tym wskazać, że wartość obrotu gotówkowego w Polsce wynosi ponad 200 mld PLN, a jego utrzymywanie to koszt około 1% PKB, czyli wartość jaka rocznie ponoszona jest przez państwo na badania i rozwój. Ponadto środki pieniężne trzymane w formie gotówkowej nie procentują, realnie tracąc na wartości ze względu na inflację.   

Natomiast płatności bezgotówkowe to szereg korzyści w funkcjonowaniu instytucji administracji publicznej. Ułatwiają proces składania wniosków i zapytań od obywateli oraz procedurę poboru opłat skarbowych i administracyjnych. Dlatego warto promować obrót bezgotówkowy, jako korzystny zarówno dla obywateli, jak i instytucji samorządowych. Wprowadzenie płatności bezgotówkowych wpływa na nowoczesny wizerunek instytucji publicznych. Mieszkańcy na co dzień płacący kartą chcą mieć taką możliwość również w urzędach i innych jednostkach administracji centralnej i samorządowej.

Niektóre instytucje - działając w uzasadnionym interesie publicznym - pro publico bono - wychodzą naprzeciw tym potrzebom - proponują bezpłatne rozwiązania - pozwalające na wdrożenie bezkosztowych rozwiązań umożliwiających akceptację płatności bezgotówkowych.

Dobrym przykładem - jest Fundacja Polska Bezgotówkowa - powołana w wyniku porozumienia zawartego przez Ministra Rozwoju i Finansów, Związek Banków Polskich, Visa Europe oraz Mastercard Europe w sprawie realizacji Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego w Polsce. Program pozwala na otrzymanie bezpłatnego terminala (wraz z pokryciem kosztów transakcji) dla wybranych instytucji publicznych do sierpnia 2021 roku.

Biorąc pod uwagę cytowane powyżej koszty obrotu gotówką rozważenia wymaga możliwość podjęcia działań  w celu zmniejszenia kosztów podatników w tym obszarze. 

Mamy nadzieję, że jednostki samorządu terytorialnego działając bona fides - biorąc pod uwagę powyższe argumenty - potraktują naszą petycję z należną atencją - i wdrożą odpowiednie działania celem zapewnienia powszechności akceptacji płatności bezgotówkowych, dzięki którym osiągnięte zostaną kolejne cele związane z uszczelnieniem systemu poboru podatków.

W skali makro - sukcesy związane z uszczelnieniem systemu podatkowego od 3 lat - są olbrzymie – w skali mikro na poziomie samych jednostek samorządu terytorialnego pozostaje jeszcze wiele do zrobienia.

Biorąc pod uwagę powyższe: 

  1. Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j. z 2016.10.26) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie  - Czy Jednostka (Adresat wniosku)  - na dzień złożenia niniejszego wniosku - akceptuje w relacjach z Interesantami/Podatnikami - płatności bezgotówkowe? (za pomocą terminali do obrotu bezgotówkowego z wykorzystaniem kart płatniczych i innych instrumentów płatniczych). Pisząc o płatnościach bezgotówkowych - wnioskodawca ma na myśli - możliwość płatności przez Interesanta/Podatnika - kartą na miejscu, a nie bezgotówkowe płatności przelewowe dokonywane za pomocą rachunków bankowych. 
     
  2. Jeśli odpowiedź na powyższe pytanie jest negatywna - na mocy art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit a (informacja o zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej) Ustawy o dostępie do informacji publicznej - wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie – czy i kiedy planowane jest wdrożenie tego typu ułatwień w dokonywaniu płatności przez Interesantów/Podatników? (w tym przypadku prosimy o podanie przybliżonej daty wprowadzenia wzmiankowanych ułatwień) 
     
  3. Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie z pkt 1) jest negatywna - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie stanu faktycznego związanego z uwarunkowaniami - z powodu których do tej pory - ułatwienie dla Interesantów/Podatników w zakresie akceptacji płatności w formie bezgotówkowej nie zostało wprowadzone (prosimy o krótki opis największych istniejących przeszkód w tym zakresie) 
     
  4. W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - jeśli odpowiedź na powyższe pytanie z pkt 1) jest twierdząca - wnosimy o udzielenie informacji publicznej poprzez wskazanie sposobu realizacji akceptacji płatności bezgotówkowych tj. liczby terminali płatniczych funkcjonujących w urzędzie jednostki - na dzień złożenia przedmiotowego wniosku.
     
  5. W trybie wyżej powołanych przepisów - jeśli odpowiedź na pytanie z pkt. 1 niniejszego wniosku jest twierdząca - wnosimy o podanie nazwy podmiotu świadczącego dla Jednostki usługi w analizowanym powyżej zakresie oraz koszty użytkowania terminali - scilicet ile wynosi miesięczna opłata za użytkowanie terminali - dzierżawa oraz koszty akceptacji kart bezgotówkowych i innych instrumentów płatniczych ? (% lub % plus stawka w pln )
     
  6. Na mocy wyżej powołanych dyspozycji prawa wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie imienia i nazwiska oraz danych kontaktowych Pracownika Jednostki (adresu e-mail oraz numeru telefonu) który w zakresie powierzonych kompetencji wykonuje zadania związane z obsługą funkcjonowania Jednostki w związku z wyżej powołaną problematyką.  
     
  7. Na mocy wyżej wzmiankowanych przepisów – wnosimy o podanie przypisanego podmiotowi numeru NIP za pośrednictwem którego podmiot dokonuje rozliczeń z podatku dochodowego lub składek na ubezpieczenie społeczne oraz numeru NIP za pomocą którego podmiot dokonuje rozliczeń z podatku od towarów i usług.

II) Petycja Odrębna: - procedowana w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - dla ułatwienia i zmniejszenia biurokracji dołączamy ją do niniejszego wniosku. Nie jest to łączenie trybów - zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa środki prawne - wniosek oznaczoną - I i odrębną petycję oznaczoną II  - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostępne w sieci Internet.  

Dla odseparowania od wniosku – petycji  - postulaty związane z petycją – numeruje się  nowymi oznaczeniami 1P, 2P, etc.

1P) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w ramach przepisów art 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w związku z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego (wnioski optymalizujące funkcjonowanie administracji publicznej), wnosimy petycję do organu Jednostki o próbę dokonania analizy - możliwości wdrożenia w Jednostce procedur związanych z pełnym zabezpieczeniem potrzeb Interesantów - dot. płatności bezgotówkowych - wg. powyżej zawartego szerokiego opisu. 

2P) Na bazie dokonanej analizy wnosimy o krótkie, kilkuzdaniowe podsumowanie w odpowiedzi na niniejszą petycję - mocnych i słabych stron ewentualnego wdrożenia procedur pełnego zaspokojenia żądań Interesantów - pod kątem płatności bezgotówkowych w Jednostce. 

Oczywiście w odniesieniu do obecnie panującego w Jednostce stanu faktycznego.  

Aby zachować pełną jawność i transparentność działań wyrażamy zgodę na opublikowanie treści petycji wraz z danymi podmiotu składającego petycję na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata).

Pomimo, że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza  próba optymalizacji tego obszaru wydaje się szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu Społecznego. 

Aby zachować pełną jawność i transparentność działania – przewidujemy publikację wyników wnioskowania oraz wybranych odpowiedzi – w naszym portalu www.frob.pl 

Dane dotyczące sposobu odpowiedzi: 

Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku - w trybie odnośnych przepisów - na adres e-mail poczta@frob.pl

Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych pytań złożonych na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w związku z art.  241 KPA, została udzielona - zwrotnie na adres e-mail poczta@frob.pl do dnia 31.12.2019.

Wnosimy o niewykonywanie telefonów do wnioskodawcy - stosownie do art. 14 §1 KPA  oraz przesyłanie odpowiedzi - jedynie w formie elektronicznej (bez użycia poczty konwencjonalnej)  pod podany wyżej adres: poczta@frob.pl    - przypominamy, że zarówno Władza Ustawodawca, jak i Wykonawcza szczególną rolę przywiązuje w ostatnim czasie do komunikacji elektronicznej z Interesantami.   

Wniosek został sygnowany kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)

Dodatkowe informacje:

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) -  osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję - jest Prezes Zarządu Robert Łaniewski

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: poczta@frob.pl

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za pomocą uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu - adresu e-mail !

Z poważaniem,

Robert Łaniewski

Prezes Zarządu

Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego

 

Do Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego

Od Szkoły Podstawowej w Kleszczelach

 W związku z wiadomością e-mail nadesłaną do naszej szkoły dnia 30 grudnia 2019 r. o godz. 14:36 udzielam informacji:

1.       Na dzień dzisiejszy nasza jednostka w relacjach z interesantami nie akceptuje płatności bezgotówkowych z wykorzystaniem terminali, kart płatniczych czy innych instrumentów płatniczych.

2.       Nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy nastąpi wdrożenie płatności bezgotówkowych, o  których mowa wyżej.

3.       Nie istnieją trudności formalne ani techniczne do wprowadzenia płatności bezgotówkowych. Na dzień dzisiejszy nie istnieje konieczność wprowadzenia płatności bezgotówkowych.

6. Sławomir Treszczotko , dyrektor Szkoły Podstawowej w Kleszczelach, 17- 250 Kleszczele, ul. Plac Parkowy 4, e-mail: kleszczele@fr.pl, tel. 856818116.

7. NIP: 543-20-43-177

 Analiza dotycząca petycji:

2P Do dnia dzisiejszego do szkoły nie wpłynęła żadna prośba ani żądanie dotyczące wprowadzenia płatności bezgotówkowych. W momencie pojawienia się sugestii ze strony klientów odnośnie powyższych rozliczeń  szkoła podejmie odpowiednie działania.


 

 


 

    19 sierpnia b.r. ruszył wielki ogólnopolski konkurs OSEWyzwanie Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Ministerstwa Cyfryzacji, w którym blisko 800 szkół z całej Polski mogło wygrać najnowocześniejszą mobilną pracownię multimedialną, składającą się z 16 laptopów.
We wrześniu nasza szkoła przystąpiła do tego konkursu. Jednym z trzech etapów, gwarantującym zdobycie największej ilość punktów, było wykonanie pracy plastycznej na temat Smart Szkoły - szkoły przyszłości.
    Praca plastyczna wykonana pod opieką p. Joanny Jarocewicz przez uczennice kl. VIII i VII - Maję Noskowicz i Patrycję Polak znalazła uznanie w oczach komisji konkursowej i nasza szkoła została laureatem konkursu.
    Wraz ze wspomnianą pracownią mobilną, szkole został zagwarantowany bezpieczny, szybki i bezpłatny internet oraz aplikacja dla uczniów mLegitymacja szkolna na smartfony. Nasi uczniowie uzyskają dostęp do komputerów nie tylko podczas lekcji informatyki, ale i podczas zajęć z dowolnego przedmiotu i w każdej sali lekcyjnej.
    Dostarczenie pracowni do naszej szkoły nastąpi w ciagu bieżącego roku szkolnego, natomiast podłączenie do internetu światłowodowego jest uzależnione od postępu prac Podlaskiej Sieci Internetowej.
    Podziękowania dla p. Joanny Jakubowskiej za pomysłodawstwo i opiekę merytoryczną oraz dla p. Joanny Jarocewicz za opiekę artystyczną nad konkursem.

 


#OSEWyzwanie

Ogólnopolski konkurs #OSEWyzwanie rozstrzygnięty! Jako jedna z 21 szkół z województwa podlaskiego jesteśmy laureatem konkursu.

Dokument

Wyniki konkursu

 


 

INFORMACJA O DOWOŻENIU I ODWOŻENIU
DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ I PRZEDSZKOLA W KLESZCZELACH

 

W związku z remontem drogi Krajowej Nr 66 w najbliższych dniach godziny przyjazdów
 i odjazdów  do Szkoły Podstawowej w Kleszczelach i Przedszkola w Kleszczelach mogą ulegać zmianom.

 

Od 17 września 2019 r. (wtorek) do odwołania
kursy będą odbywały się następująco:

 

PORANNE KURSY DO SZKOŁY

 

Przystanek

Planowana godz. odjazdu

POLICZNA

6:50

KURASZEWO

6:53

SAKI

7:15-7:20

TOPORKI

7:23

ZALESZANY

7:28

SUCHOWOLCE

7:35

SZKOŁA

7:45

 

 

 

Przystanek

Planowana godz. odjazdu

AKACJOWA

6:45

POGREBY

6:50

ŻUKI

6:52

PIOTROWSZCZYZNA

6:55

Gruzka

7:00

DASZE

7:05

POM

7:13

SEREDOBÓRKI

7:16

REPCZYCE

7:18

SZKOŁA

7:25

DOBROWODA 2

7:35

DOBROWODA 1

7:38

SZKOŁA

7:45

ODJAZDY ZE SZKOŁY

 

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

POLICZNA – KURASZEWO - DOBROWODA– REPCZYCE – SEREDOBÓRKI –POM -

13:45

13:45

13:45

13:45

13:45

DOBROWODA – REPCZYCE – SEREDOBÓRKI –
 POM - AKACJOWA- - POGREBY – ŻUKI – PIOTROWSZCZYZNA – DASZE

15:20

15:20

15:20

15:20

14:30

POLICZNA – KURASZEWO

14:30

SUCHOWOLCE - SAKI  – TOPORKI – ZALESZANY – SUCHOWOLCE -

14:40

15:20

15:20

15:20

14:40

 


Europejski Tydzień Kodowania 2019

Szanowni Państwo,

Zapraszam do wzięcia udziału w Europejskim Tygodniu Kodowania (#CodeWeek2019), który w tym roku odbędzie się w dniach 5 – 20 października.
CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Akcja odbywa się na terenie całej Europy. Jej misją jest poszerzanie kompetencji z obszaru programowania zarówno wśród profesjonalistów, jak i początkujących. To świetna okazja, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową czy robotyką. Idea jest prosta – zależy nam, aby w tę inicjatywę zaangażowało się możliwie najwięcej osób, niezależnie od tego w jakim są wieku i czym zajmują się w życiu.

W poprzednich latach to właśnie szkoły – uczniowie, nauczyciele i rodzice byli inicjatorami największej liczby wydarzeń zorganizowanych w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Programowali humaniści i przyszli informatycy. Również w tym roku mam nadzieję na Państwa wsparcie
i zaangażowanie. Organizacja wydarzeń jest bowiem w CodeWeek kluczowa.

List Ministra Cyfryzacji

Informacja Zespołu CodeWeek

mapa zaplanowanych wydarzeń

  


 

   We are very happy to announce that we have received a Meet and Code grant! Children/Young people from our community will get new digital skills during our event "Kodowanie z Photonem i Lofi".
Thank you SAP, Haus des Stiftens GmbH München, TechSoup Europe and Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Kleszczelowskiej.

   Z przyjemnością informujemy, że jako jedna z ośmiu szkół w województwie podlaskim, otrzymaliśmy grant Meet and Code! Uczniowie naszej szkoły zdobędą nowe umiejętności cyfrowe podczas naszego wydarzenia "Kodowanie z Photonem i Lofi".
Podziękowania dla SAP, Haus des Stiftens GmbH München, TechSoup Europe i dla Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Kleszczelowskiej za pomoc w przygotowaniu wydarzenia.

#meetandcode #SAP4Good #codeEU

strona projektu: meet-and-code.org

 


 

INFORMACJA O DOWOŻENIU I ODWOŻENIU
DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ I PRZEDSZKOLA W KLESZCZELACH

W związku z remontem drogi Krajowej Nr 66 w najbliższych dniach godziny przyjazdów
 i odjazdów  do Szkoły Podstawowej w Kleszczelach i Przedszkola w Kleszczelach będą ulegać zmianom.

Od 4 września 2019 r. (środa) do 16 września 2019 r. (poniedziałek)
kursy będą odbywały się następująco:

PORANNE KURSY DO SZKOŁY

Przystanek

Planowana godz. odjazdu

POLICZNA

6:50

KURASZEWO

6:53

SAKI

7:15-7:20

TOPORKI

7:23

ZALESZANY

7:28

SUCHOWOLCE

7:35

SZKOŁA

7:45

 

Przystanek

Planowana godz. odjazdu

AKACJOWA

6:45

POGREBY

6:50

ŻUKI

6:52

PIOTROWSZCZYZNA

6:55

Gruzka

7:00

DASZE

7:05

POM

7:13

SEREDOBÓRKI

7:16

REPCZYCE

7:18

SZKOŁA

7:25

DOBROWODA 2

7:35

DOBROWODA 1

7:38

SZKOŁA

7:45

 

ODJAZDY ZE SZKOŁY

 

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

POLICZNA – KURASZEWO - DOBROWODA– REPCZYCE – SEREDOBÓRKI –POM -

13:45

13:45

13:45

13:45

13:45

DOBROWODA – REPCZYCE – SEREDOBÓRKI –
 POM - AKACJOWA- - POGREBY – ŻUKI – PIOTROWSZCZYZNA – DASZE

15:20

15:20

15:20

15:20

14:30

SUCHOWOLCE - SAKI  – TOPORKI – ZALESZANY – SUCHOWOLCE - POLICZNA – KURASZEWO

15:20

15:20

15:20

15:20

14:40

Rozkład do pobrania tutaj

 


 

W dniu 3 września